Judy Dlugacz és Cris Williamson, a női előadókra specializálódott Olivia Records alapítói életműdíjat kapnak az Amerikai Zenei Társaság (Americana Music Association) idei díjátadóján szeptember 12-én Nashville-ben.
Az Olivia Records ötletét 1973-ban dobta fel Williamson a Sophie’s Parlor című rádióműsorban
A nagy lemeztársaságok gyakran elutasították a női előadókat
Az énekes és feminista aktivista felvetette, hogy kellene egy női előadókra specializálódott lemeztársaság,
Mivel a nagy lemeztársaságok gyakran elutasították az ilyen művészeket azzal, hogy nem eléggé eladhatók.
Az Olivia Records nemcsak számos női előadó lemezeit adta ki, de stúdiózenészként is csak nőket alkalmazott, és sok nőt megtanított a lemezkészítés alapjaira – egy olyan szakmára, amelyben akkoriban a férfiak domináltak.
A lemeztársaság nevéhez számos leszbikus előadó neve is fűződik: ilyen a rockzenész Melissa Etheridge, vagy maga Williamson, akinek “The Changer and the Changed” című albuma az azonos neműek szerelméről szól. Judy Dlugacz szerint:
- A zene képes megváltoztatni az emberek érzéseit és gondolkodását, márpedig akiket ez a zene leginkább megfogott, olyan nők voltak, akik nőket szerettek.
Egy olyan korban, amikor rendkívüli bátorság kellett a coming outhoz, az Olivia egy olyan közönséget célzott meg, amely jórészt rejtőzködött, ugyanakkor szerette volna, ha észreveszik.