Idén 15 játékfilm szólt az LMBT emberekről a 71. cannes-i filmfesztiválon.
Cannes - Nem csak a szexualitásukon keresztül mutatják be az LMBT embereket
Már nem a másság elfogadása, hanem annak hétköznapjai foglalkoztatják az alkotókat
"Végre nem coming out filmek készülnek, és nem a homoszexualitás fájdalmas problémájáról beszélünk. Ez örömteli" - mondta Franck Finance-Madureira francia filmkritikus.a Queer Palm (Meleg Pálma) nevű független, de a francia kormány által támogatott díj alapítója, amellyel a legjobb LMBT szereplőkről szóló alkotást jutalmazzák.
"Idén kétszer annyi LMBT film látható a fesztiválon, mint általában, nagyon változatos témákkal."
Az Arany Pálmáért versenyző filmek közül Yann Gonzalez francia rendező Un couteau dans le coeur (Kés a szívben) című thrillerének főhőse egy meleg pornófilmeket gyártó producernő (Vanessa Paradis), akinek egyik színésze gyilkosság áldozata lesz.
Szintén a hivatalos versenyprogramban mutatták be a francia Christophe Honoré életrajzi ihletésű filmjét, a Plaire, aimer et courir vite (Tetszeni, szeretni és gyorsan futni) című alkotást, amely egy férfiak közötti banális szerelmi történetről szól az 1990-es évek AIDS sújtotta párizsi homoszexuális miliőjében.
Plaire, aimer et courir vite (Tetszeni, szeretni és gyorsan futni)
Wanuri Kahiu az első kenyai rendező, aki meghívást kapott Cannes-ba, az Un certain regard (Egy bizonyos nézőpont) című válogatásba. Rafiki (Barát) című alkotását Kenyában betiltották, mivel a helyi hatóságok szerint az alkotás "nyilvánvaló szándéka a leszbikusság támogatása", holott ez törvénytelen az országban.
A rendezőnő ugyanakkor a cannes-i bemutatót követő sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a két fiatal nő között szövődő szerelmi történeten keresztül Afrika örömteli oldalát szerette volna bemutatni filmjében.
A belga Lukhas Dhont egy 15 éves, fiúnak született lányról készített játékfilmet, akinek az az álma, hogy világhírű balerina legyen.
A szexuális identitás keresésén túl a Girl című film története elsősorban egy apa és gyereke közötti példás kapcsolat bemutatására helyezi a hangsúlyt.
Sylvie Pialat francia producer, a Queer Palm idei zsűrielnöke úgy véli, hogy a homoszexualitás önmagában egyre kevésbé fő témája az LMBT filmeknek.
Alain Guiraudie francia filmrendező volt az egyik első, aki homoszexuális szereplőit teljes személyiségükben, és nem csak a szexualitásukon keresztül kívánta bemutatni.
A zsűrielnök szerint idén azért van ilyen sok LMBT film Cannes-ban, mert a válogatás egyszerűen a valós életet tükrözi vissza.
Rafiki (Barát)